دستگاه تصفیه هوا مناسب اتاق کودک

امروزه با افزایش آلاینده ها و ذرات معلق در هوای شهرهای بزرگ، استفاده از دستگاه تصفیه هوای خانگی به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. با توجه به اهمیت این موضوع انواع دستگاه های تصفیه هوا با مدل ها و برندهای مختلف تولید و عرضه می شوند. این دستگاه ها با تصفیه هوای محیط خانه شما، از ورود آلاینده ها به دستگاه تنفس و ریه های ساکنین خصوصا کودکان که در گروه حساس قرار می گیرند به طور موثری جلوگیری می کنند.
کودکان و نوزادان بیش تر از بزرگسالان مستعد ابتلا به بیماری ها هستند و در صورت استنشاق هوای آلوده که حاوی انواع باکتری، گرد و غبار، موی حیوانات خانگی، دود سیگار، بوهای نامطبوع و دیگر ذرات معلق در هواهستند، با عوارض خطرناکی از قبیل گلودرد، تهوع، سردرد، بیماری های تنفسی، آسم، سرطان و … مواجه می شوند. اما خوشبختانه با انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک خود می توانید بروز این مشکلات را تا حد بسیار موثری کاهش دهید.
ناگفته نماند که همه انواع دستگاه های تصفیه هوا متناسب با کودکان طراحی نمی شوند! به همین دلیل باید در هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای کودک خود به ویژگی ها و امکانات آن توجه نمایید؛ دستگاه تصفیه هوای مناسب اتاق کودک میبایست دارای ویژگی هایی از قبیل موارد زیر باشد که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

دستگاه تصفیه هوا مناسب اتاق کودک

دستگاه تصفیه هوا یک وسیله است که به منظور پاکسازی هوای محیط داخلی از ذرات معلق و آلاینده‌های هوا مانند گرد و خاک، دود، گازهای شیمیایی و مواد آلرژی‌زا کار می‌کند. این دستگاه‌ها به خصوص در محیط‌های بسته مانند منازل، ادارات و ساختمان‌های تجاری کاربرد دارند. در ادامه به بررسی انواع و کارکردهای این دستگاه‌ها می‌پردازیم.
انواع دستگاه‌های تصفیه هوا:
فیلتر هپا (HEPA) : این فیلترها به صورت مکانیکی عمل می‌کنند و ذرات ریز معلق در هوا را جدا می‌کنند. فیلتر HEPA قادر است 99.97% ذرات به اندازه 0.3 میکرومتر یا بزرگتر را از هوا جدا کند.
فیلتر کربن فعال: این فیلترها برای جذب گازهای شیمیایی و بوهای ناخوشایند استفاده می‌شوند. کربن فعال می‌تواند مواد آلی و بعضی از مواد شیمیایی را جذب کند.
جذب الکترواستاتیکی: این دستگاه‌ها با استفاده از الکتریسته‌ای که در ذرات معلق ایجاد می‌کنند، آلودگی‌های هوا را جدا می‌کنند. این روش برای جداسازی ذرات ریز و کوچک بسیار مناسب است.
تصفیه هوا با استفاده از فناوری UV-C: این دستگاه‌ها از نور ماوراء بنفش (UV-C) استفاده می‌کنند تا باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌های موجود در هوا را نابود کنند.
مزایا و کاربردهای دستگاه تصفیه هوا:
کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت هوای محیط داخلی
کاهش عوارض آلرژی و تنفسی ناشی از ذرات و آلاینده‌های هوا
جلوگیری از رشد باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها در محیط
کاهش بوهای ناخوشایند و گازهای شیمیایی
نکاتی در انتخاب دستگاه تصفیه هوا:
اندازه محیط و نیاز به تصفیه هوا: برای انتخاب دستگاه مناسب باید به اندازه محیط و نیاز به تصفیه هوا توجه کرد. برخی از دستگاه‌ها برای محیط‌های کوچک مناسب هستند در حالی که دیگران برای محیط‌های بزرگتر مناسب‌تر هستند.
نوع آلاینده‌های موجود: بسته به نوع آلاینده‌های موجود در هوا، نوع دستگاه تصفیه هوا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، برای جذب گازهای شیمیایی و بوهای ناخوشایند باید از فیلتر کربن فعال استفاده کرد.
هزینه‌های نگهداری و تعویض فیلتر: برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا نیاز به تعویض فیلتر دارند. بنابراین، هزینه‌های نگهداری و تعویض فیلتر را نیز در نظر بگیرید.
صدای دستگاه: برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا صدای بالایی دارند که ممکن است مزاحم باشد. در هنگام انتخاب دستگاه، به میزان صدای آن توجه کنید.

سخن پایانی
در این مطلب سعی نمودیم در مورد بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک صحبت کنیم و امیدواریم که مطالب مفیدی را در این خصوص ارائه داده باشیم. دیدیم که بهترین دستگاه تصفیه هوا برای اتاق کودک باید دارای فیلترهای هپا و کربن فعال، و مجهز به لامپ اشعه UV-c باشد.
برای مشاهده و مقایسه انواع دستگاه تصفیه هوا با برندها و ظرفیت های مختلف، و همچنین اطلاع از قیمت به روز محصولات، به سایت فروشگاهی اصفهان تهویه مراجعه نمایید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، در ساعات اداری با کارشناسان مجموعه تخصصی اصفهان تهویه تماس حاصل فرمایید.