تفاوت آبگرمکن و پکیج

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که پکیج بهتر است یا آبگرمکن؟ همانطور که می‌دانیم، هر دو دستگاه پکیج و آبگرمکن برای گرم کردن آب منزل بکار می‌روند ولی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند اما بزرگترین تفاوت این دو تجهیز در نحوه عملکرد آن ها است. آبگرمکن صرفاً وظیفه تأمین آب گرم مورد نیاز برای شستشو، حمام، شستن ظرف‌ها و … را برعهده دارد، در حالی که پکیج هم آب گرم مصرفی را تولید می کند و هم فضای خانه را گرم می کند. در این مقاله به بررسی تفاوت، مزایا و معایب پکیج و آبگرمکن میپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
تفاوت آبگرمکن و پکیج در چیست؟
به علت کاربرد بیشتر پکیج نسبت به آبگرمکن، بسیاری از افراد تمایل بیشتری برای خرید پکیج از خود نشان می دهند اما ممکن است بر اساس شرایط و نوع نیاز شما، خرید آبگرمکن انتخاب مناسب تری برای شما باشد. در ادامه به چند مورد از تفاوت های آبگرمکن و پکیج اشاره می کنیم.

قیمت آبگرمکن و پکیج
قیمت یکی از مهمترین عوامل برای انتخاب لوازم مورد نیاز برای اکثر خریداران است. به طور کلی آبگرمکن‌های دیواری دارای قیمت پایین ‌تری نسبت به آبگرمکن های مخزن دار هستند و پکیج نسبت به تمامی مدل‌های آبگرمکن قیمت بالاتری دارد که علت این تفاوت قیمت، تفاوت در عملکرد این دو تجهیز است.

عملکرد آبگرمکن و پکیج
پکیج علاوه بر تولید آب گرم مورد نیاز قادر به گرم کردن آبگرم سیستم گرمایش محیط (رادیاتورهای شوفاژ) نیز می باشد که این موضوع سبب محبوبیت بیشتر این تجهیز شده است. این در حالی است که آبگرمکن تنها قابلیت گرم کردن آب مصرفی را دارد. لذا در صورت انتخاب آبگرمکن، جهت گرمایش منزل باید از بخاری و یا روش‌های دیگر استفاده کرد.

حجم اشغال شده آبگرمکن و پکیج
علاوه بر اینکه پکیج کارایی بیشتری نسبت به آبگرمکن از خود ارائه می‌دهد، حجم کمتری را نیز نسبت به آبگرمکن های مخزن دار در فضای خانه اشغال می کند؛ به طوری که معمولاً در کابینت‌های آشپزخانه از منظر عموم پنهان است. آبگرمکن‌های مخزنی به دلیل جمع‌آوری آب در خود، حجم فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و از زیبایی محیط خود می‌کاهند.

استفاده از برق در آبگرمکن و پکیج
آبگرمکن‌های قدیمی تنها با استفاده از گاز یا نفت قادر به گرم کردن آب هستند و در بسیاری از مدل‌های جدید آبگرمکن‌ دیواری از برق نیز جهت روشن شدن فندک و برد دستگاه استفاده می‌شود. در حالی که پکیج نیاز بیشتری به برق دارد و به همین دلیل برای مناطقی که با قطعی مکرر برق مواجه هستند، استفاده از آبگرمکن انتخاب بهتری است.

امنیت آبگرمکن و پکیج
از مهم‌ترین مشکلات استفاده از آبگرمکن‌ های گازی می توان به کاهش اکسیژن موجود در محیط و گاهاً حتی انفجار آن اشاره کرد. اما پکیج ها، با استفاده از تکنولوژی و استانداردهای روز اروپا طراحی و ساخته می‌شوند و امنیت بالاتری دارند.

بهترین برند آبگرمکن و پکیج
برند بوتان و ایران رادیاتور از بزرگ ترین تولیدکنندگان پکیج و آبگرمکن در کشور است. پکیج ها و آبگرمکن های بوتان و ایران رادیاتور به علت استفاده از قطعات با کیفیت، ایمنی بالا، تنوع محصولات، گارانتی و خدمات پس از فروش تبدیل به یکی از پرفروش ترین برند های داخلی شده است.
کلیه مدل های آبگرمکن قبل از عرضه مورد تمامی تست های کیفی قرار می گیرند. آبگرمکن های گازی دیواری علاوه بر توانایی کارکرد با فشار آب کم (0.2 bar) و دارا بودن استانداردهای داخلی و استاندارد کیفیت اروپا CE، از مزایایی مانند دارا بودن شیر تنظیم دما و مقدار آب خروجی، امکان تنظیم شعله به صورت ولومی و پیوسته، مجهز بودن به شیر اطمینان و کلید حرارتی روی مبدل، سیستم هوشمند ماژولار (تدریجی)، قابلیت کارکرد با گاز شهری نیز برخوردار می باشند.